Η δουλειά του Social Media Manager δεν είναι ακριβώς “παιχνιδάκι”. Ιδιαίτερα όταν οι απαιτήσεις είναι υψηλές, οι υποχρεώσεις είναι πολλαπλάσιες και απαιτούν συνεχώς προκλήσεις. Ένας τρόπος για να προγραμματίσετε και να φέρετε εις πέρας τα πάντα, είναι μια κλασική checklist!
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
1. Έλεγχος για μηνύματα / σχόλια – Απαντήσεις
Κάθε πρωί, η πρώτη σας δουλειά είναι να ελέγξετε εάν υπάρχουν νέα μηνύματα ή σχόλια ώστε να απαντήσετε άμεσα.
2. Έλεγχος αποδοτικότητας των άρθρων της προηγούμενης ημέρας
Κοιτάξτε τον αριθμό των απαντήσεων / clicks κτλ που λάβατε από τα άρθρα που ποστάρατε την προηγούμενη ημέρα. Αυτά τα στοιχεία κρατήστε τα για τον μηνιαίο απολογισμό
3. Έλεγχος σχετικότητας των προγραμματισμένων άρθρων
Μήπως έχετε προγραμματίσει άρθρα που δεν θα έπρεπε τελικά να δημοσιευθούν; Για παράδειγμα, ο καιρός άλλαξε ξαφνικά με κάποιο έκτακτο καιρικό δελτίο ενώ εσείς είχατε προγραμματίσει κάποιο post για την υπέροχη σημερινή λιακάδα; Μήπως συνέβη κάτι σημαντικό το προηγούμενο βράδυ, όπως ένα αναπάντεχο αποτέλεσμα ποδοσφαιρικού αγώνα, το οποίο θα μπορούσατε να δημοσιεύσετε αντί για το ήδη έτοιμο post;
4. “Κατασκοπεύστε” τον αντίπαλο. Κρατήστε σημειώσεις
Πάντα να ελέγχετε τον ανταγωνιστή σας. Για ιδέες ή ευκαιρίες marketing. Έαν έχετε εντοπίσει ένα μεγάλο γεγονός που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για real-time marketing, θα πρέπει να είστε ο πρώτος που θα το δημοσιεύσει.
5. Έλεγχος του προγραμματισμού
Επειδή λάθη πάντα συμβαίνουν, ελέξτε καλά τις ημερομηνίες και ώρες των προγραμματισμένων posts.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ
1. Έλεγχος αποδοτικότητας των άρθρων της προηγούμενης εβδομάδας
Παρατηρήστε τι πήγε καλά και τι όχι στα άρθρα της προηγούμενης εβδομάδας. Βελτιώστε ό,τι μπορείτε.
2. Ρίξτε μια γρήγορη ματιά στα analytics – Εάν τρέχετε κάποια καμπάνια, κάντε το συχνότερα
3. Εβδομαδιαίο meeting με την ομάδα σας
Συναντηθείτε με την ομάδα που δουλεύετε και ενημερώστε την για τα θέματα / υποχρεώσεις της ερχόμενης εβδομάδας καθώς και για τα προβλήματα που θέλουν άμεση αντιμετώπιση. Αυτό είναι σημαντικό για τη δυναμική της ομάδας σε συλλογικό επίπεδο.
4. Παρακολούθηση της επικαιρότητας
Παρακολουθείτε την επικαιρότητα η οποία θα μπορούσε να βλάψει πιθανά τις προσπάθειες και τη δουλειά σας. Ένα βαρύ πολιτικό γεγονός για παράδειγμα, θα μπορούσε να “κλέψει” τη δική σας διασημότητα εάν ετοιμάζετε κάτι μεγάλο. Να είστε έτοιμοι για όλες τις πιθανές εξελίξεις.
5. Ενθάρρυνση των υπαλλήλων
Σε εβδομαδιαία βάση είναι καλό να εντάσσετε σε κοινές προσπάθειες τους υπαλλήλους σας. Ακόμη και ένα σύστημα αξιολόγησης θα μπορούσε να φέρει πολύ καλά αποτελέσματα.
ΜΗΝΙΑΙΑ
1. Μηνιαίος απολογισμός για την εταιρία σας ή την εταιρία του πελάτη σας
Μια φορά το μήνα θα μπορούσατε να κάνετε έναν προσεκτικό απολογισμό στην παρουσία σας στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να γίνει μια φορά στους 2 ή στους 4 μήνες όταν αφορά σε κοινωνική δικτύωση. Πάντα εξαρτάται από το εύρος της περιόδου που θέλετε εσείς να ξεχωρίσετε.
2. Έλεγχος αποδοτικότητας
Όπως κάνετε καθημερινά και εβδομαδιαία, απαιτείται έλεγχος των δεικτών αποδοτικότητας (KPIs). Φτάνετε στους στόχους σας;
3. Δημιουργία πλάνου / ημερολογίου
Προσθέστε περιεχόμενο στο πλάνο / ημερολόγιό σας. Τουλάχιστον μια φορά το μήνα προσθέστε διαδικασίες και στόχους. Αυτό θα είναι το πλάνο των υποχρεώσεών σας ακόμη κι αν χρειαστεί να μετατοπίσετε κάποια αντικείμενα σε επόμενες εβδομάδες. Μείνετε στο πλάνο αυτό!
4. Συνάντηση με πελάτες / Ενημέρωση
Συναντηθείτε με τους πελάτες σας και ενημερώστε τους. Είναι σημαντικό να διατηρείτε την εμπιστοσύνη μεταξύ σας. Εάν η επικοινωνία σας με κάποιο πελάτη είναι κυρίως τηλεφωνική, μια μηνιαία συνάντηση μαζί του θα μετατρέψει τη σχέση σας σε πιο προσωπική.
5. Μηνιαίο meeting με όλη την ομάδα / Στόχοι
Μια φορά το μήνα θα πρέπει να κάνετε συνάντηση με τους συνεργάτες σας. Βάλτε στόχους, συζητήστε, επικοινωνήστε.
Πηγή: wersm.com