Landing Page : Μια εισαγωγή για αρχάριους

Όλοι έχουμε «προσγειωθεί» τουλάχιστον μια φορά σε μια Landing Page! Στο παρόν άρθρο, θα σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε καλύτερα τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία που διέπουν τις Landing Pages, ώστε όταν έρθει η ώρα να τις δημιουργήσετε, να είστε 100% έτοιμοι.

Τι είναι η Landing Page;

Η Landing Page είναι μια σελίδα στο website σας που καθοδηγεί τον επισκέπτη της στην εκτέλεση μιας συγκεκριμένης ενέργειας: τη συμπλήρωση μιας φόρμας με τα στοιχεία του. Τα κίνητρα για να πραγματοποιηθεί αυτή η ενέργεια ποικίλουν. Ενδεικτικά κίνητρα μπορεί να αποτελέσουν η λήψη ενός white paper, report ή eBook, η συμμετοχή σε κάποιο διαγωνισμό ή webinar, η λήψη ενός εκπτωτικού κουπονιού για online αγορές, κ.α.

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι μέσω των οποίων κάποιος μπορεί να οδηγηθεί σε μια Landing Page είναι οι εξής:

  • μέσω link σε post στα Social Media
  • κάνοντας κλικ σε κάποιο Call-to-Action (CTA), δηλαδή πατώντας κάποιο «κουμπί» στο website σας
  • από τα αποτελέσματα σχετικής με το θέμα της σελίδας αναζήτησης του επισκέπτη στο Google ή σε άλλο search engine
  • κάνοντας κλικ σε πληρωμένες διαφημίσεις σας, π.χ. Google Adwords, ή σε κάποιο banner σας που φιλοξενείται σε άλλα websites
  • μέσω links σε άλλα sites

Με τους παραπάνω τρόπους, μπορείτε να στείλετε επισκέπτες σε όποια σελίδα του site σας εσείς επιθυμείτε. Η επιλογή της κατάλληλης σελίδας ανά περίπτωση είναι ιδιαίτερα σημαντική, ώστε να πετύχετε πιο αποτελεσματικά τον εκάστοτε στόχο σας. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, οι ήδη υπάρχουσες σελίδες δεν μπορούν να σας βοηθήσουν να επικοινωνήσετε το μήνυμα που επιθυμείτε, οπότε θα πρέπει να δημιουργήσετε μία κατάλληλα διαμορφωμένη Landing Page.

Σε τι διαφέρει μια Landing Page από μια οποιαδήποτε άλλη σελίδα του site σας;

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα μικρό κατάστημα σε ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο και είναι περίοδος εκπτώσεων. Κάποιος που ενδιαφέρεται να αγοράσει από εσάς, σας ζητάει να του πείτε πού ακριβώς βρίσκεται το κατάστημά σας κι εσείς αντ’ αυτού, του λέτε μόνο πώς να φτάσει στην είσοδο του εμπορικού κέντρου.

Γιατί είναι κακό αυτό; Διότι μέχρι να καταφέρει ο υποψήφιος αγοραστής να βρει το κατάστημά σας, μπορεί να έχει δελεαστεί ήδη από τις προσφορές άλλων καταστημάτων και να έχει κάνει τις αγορές του από αυτά ή απλά να έχει κουραστεί, καθώς δεν βρίσκει αυτό που θέλει. Το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο για εσάς: έχετε πιθανότατα χάσει έναν υποψήφιο πελάτη.

Σκεφτείτε τώρα ότι επικοινωνείτε μια συγκεκριμένη προσφορά μέσω Internet, π.χ. την απόκτηση ενός εκπτωτικού κουπονιού. Ο υποψήφιος πελάτης κάνει κλικ σε ένα post στη σελίδα σας στο Facebook που λέει «Δοκιμάστε το νέο προϊόν μας με έκπτωση 30%» και βρίσκεται στην αρχική σελίδα του site σας.

Οδηγούμενος εκεί, δεν βρίσκει κατευθείαν το «νέο προϊόν» για το οποίο επιθυμεί να διαβάσει πληροφορίες. Αντίθετα, «βομβαρδίζεται» από πολλές επιλογές, τις οποίες δεν αποζητούσε εξαρχής. Αυτό μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα ο επισκέπτης της σελίδας να την εγκαταλείψει και να μην επιστρέψει σε αυτή ή να βρει αυτό που ψάχνει στη Landing Page ενός ανταγωνιστή σας.

Το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο: έχετε πιθανότατα χάσει για πάντα έναν άνθρωπο που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα σας, δηλαδή ένα lead και υποψήφιο πελάτη σας, χωρίς να έχετε μάθει τίποτα για αυτόν.

Για να φτιάξετε όμως μια Landing Page που πετυχαίνει το στόχο της, θα πρέπει να απαντήσετε πρώτα σε 3 βασικά ερωτήματα:

1. Σε ποιους απευθύνεται; 

Βρείτε ποιος είναι ο ακριβής τύπος ανθρώπων τους οποίους αφορά το μήνυμα και η προσφορά που περιέχει η Landing Page σας; Ποιοι είναι; Τι θεωρούν ότι τους δίνει αξία; Τι τους ενδιαφέρει; Τι τους ενοχλεί ή τους εκνευρίζει; Ποια είναι τα προβλήματα που πιθανότατα θέλουν να λύσουν; Είναι σημαντικό να απαντήσετε στα παραπάνω, καθώς έτσι θα μπορέσετε να προσφέρετε στο κοινό σας κάτι που πραγματικά επιθυμεί, κάνοντας το έτσι να σας εμπιστευτεί και να επιστρέψει σε εσάς.

2. Τι πρέπει να κάνουν στη Landing Page σας;

Θα πρέπει φυσικά να συμπληρώσουν τη φόρμα! Επομένως, επικεντρωθείτε στη φόρμα και φροντίστε να είναι το σημείο της σελίδας που ξεχωρίζει. Χρησιμοποιήστε μια μεγάλη φόρμα, χωρίς όμως περιττά πεδία που μπορεί να αποθαρρύνουν κάποιον από το να τη συμπληρώσει.

3. Τι θα τους πείσει; 

Πέρα από τη φόρμα, θα πρέπει να φροντίσετε το υπόλοιπο περιεχόμενο της σελίδας (τίτλος, επεξηγηματικό κείμενο, CTA) να είναι σύντομο και ξεκάθαρο και να μην περιλαμβάνει άχρηστες πληροφορίες. Αφαιρέστε όποιο στοιχείο ή όποιο κομμάτι του περιεχομένου δε σχετίζεται άμεσα με την κινητοποίηση του κοινού στο οποίο στοχεύετε και επικεντρωθείτε στα οφέλη της προσφοράς σας, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα που κατανοεί και χρησιμοποιεί το κοινό αυτό.

Η σημασία μίας Landing Page

Οι Landing Pages μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το ποσοστό μετατροπής των επισκεπτών σας σε πελάτες ή leads (υποψήφιοι πελάτες). Όσο πιο καλά σχεδιασμένη είναι και όσο πιο στοχευμένο περιεχόμενο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των ατόμων που τις επισκέπτονται, τόσο πιο καλά θα είναι τα αποτελέσματά σας.

Πηγή: blog.wedia.gr