Χαμηλό traffic ή online πωλήσεις; 8 site fails και οι λύσεις τους

Το Website είναι η εικονική “βιτρίνα” της επιχείρησής σου και το κύριο online κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες, τους προμηθευτές και το κοινό που στοχεύεις. Με ένα αξιόλογο site έχεις την ευκαιρία να προσελκύσεις το κοινό σου, να προωθήσεις αποτελεσματικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και να πετύχεις τους online στόχους σου. Πόσες φορές όμως σου έχει τύχει, ως χρήστης, να βρεθείς σε ένα site, που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σου;

Παρακάτω παρουσιάζονται 8 συχνά λάθη που εντοπίζουμε σε πολλά business sites. Ρίξε μια ματιά για να γνωρίζεις πώς θα τα αποφύγεις ή τι χρειάζεται να διορθώσεις για να μην θεωρηθεί το site σου epic fail!

1. Δεν δημιουργείς περιεχόμενο φρέσκο & χρήσιμο για τον χρήστη

Σίγουρα θα έχεις ακούσει ή διαβάσει σε πολλά online άρθρα τη γνωστή, πλέον, φράση “Content is king”. Τι ακριβώς σημαίνει όμως; Ένα από τα βασικά στοιχεία σε κάθε site είναι το ποιοτικό περιεχόμενο και η αξία που αυτό προσφέρει στον χρήστη. Για να γίνει πιο σαφές, σκέψου λίγο τις εξής ερωτήσεις: Στο δικό σου business site, δίνεις έναν παραπάνω λόγο στους χρήστες να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο από μερικά δευτερόλεπτα στις σελίδες του; Ποιο είναι το μοναδικό, διαφορετικό και χρήσιμο στοιχείο που οι χρήστες θα βρουν στο site σου;

Οι σημερινοί χρήστες θέλουν να αποκτήσουν γνώση προτού προχωρήσουν σε μια online ενέργεια, είτε αυτή αφορά αγορά είτε επικοινωνία μαζί σου. Φρόντισε να ενημερώνεις τακτικά το site σου, να είσαι φρέσκος, σχετικός και το πιο σημαντικό χρήσιμος! Θα το εκτιμήσουν και οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης.

2. Δεν ανταποκρίνεσαι άμεσα στο χρήστη

Όπως ανέφερα και παραπάνω, το business site σου είναι το βασικό κανάλι επικοινωνίας με το κοινό που στοχεύεις. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ανταποκρίνεσαι άμεσα στα emails που λαμβάνεις, στις ερωτήσεις που σου κάνουν στα social media ή στα σχόλια που αφήνουν στο business blog σου. Ενεργοποίησε alerts ώστε να είσαι σίγουρος ότι ενημερώνεσαι άμεσα για τα νέα emails ή σχόλια που αφήνουν οι χρήστες online και φρόντισε να ανταποκρίνεσαι έγκαιρα σε όλα. Κι αυτό το tip με οδηγεί αυτόματα στο 3ο fail παρακάτω.

3. Δεν έχεις business blog

Το business blog είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επικοινωνήσεις με τους χρήστες και τους δυνητικούς πελάτες σου. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ανθρώπινη και προσωπική πλευρά της επιχείρησής σου, να προσφέρει λύσεις στα προβλήματά τους και να εμπνέει νέες ιδέες, να εκπαιδεύει ή να ψυχαγωγεί με το αξιόπιστο περιεχόμενό του. Τα οφέλη ενός business blog είναι πολλά:

– Έχεις την ευκαιρία να εμπλουτίσεις τις σελίδες του business site σου με φρέσκο και χρήσιμο περιεχόμενο μέσα από τα άρθρα που ποστάρεις, γεγονός που συμβάλλει σε ένα πιο αποτελεσματικό SEO

– Σε βοηθάει να καθιερωθείς στον κλάδο σου δημιουργώντας μια αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης και προσφέροντας γνώση στον χρήστη

Αυξάνει το traffic στο site σου

– Δημιουργείς ένα επιπλέον κανάλι επικοινωνίας με τους αναγνώστες

4. Παραλείπεις βασικά στοιχεία επικοινωνίας

Μου έχει τύχει κάποιες φορές να θέλω να επικοινωνήσω με μια online επιχείρηση αλλά στην Contact Us page να λείπουν τα αυτονόητα: τηλέφωνο επικοινωνίας ή emails. Εάν έχει συμβεί και σε σένα, καταλαβαίνεις πόσο εκνευριστικό και απογοητευτικό είναι αυτό. Είναι το πιο εύκολο σημείο που μπορείς να διορθώσεις, οπότε δεν υπάρχει δικαιολογία να μην το κάνεις. Επίσης, εκτος από τα βασικά στοιχεία επικοινωνίας, όπως τηλέφωνα, emails κτλ. σκέψου να προσθέσεις ώρες λειτουργίας ή επικοινωνίας με την επιχείρησή σου, οδηγίες προσέλευσης μαζί με έναν online χάρτη και μια σύντομη contact form.

5. Δυσκολεύεις την πλοήγηση του χρήστη

Για να αξιολογήσεις το navigation στο site σου, ζήτησε από κάποιον που εμπιστεύεσαι και δεν έχει ξαναδεί το site σου να ολοκληρώσει μια online ενέργεια, όπως πχ. να καταχωρήσει μια online παραγγελία ή να επικοινωνήσει με την επιχείρησή σου ή να ενημερωθεί για τα χαρακτηριστικά και τις τιμές των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρεις. Πόσο εύκολο είναι να ολοκληρώσει άμεσα και με επιτυχία τα παραπάνω; Εάν υπάρχουν δυσκολίες, μήπως ήρθε η ώρα να σκεφτείς ένα site redesign;

Η εμπειρία του χρήστη (User Experience – UX) έχει στρατηγική σημασία για την αποτελεσματικότητα ενός site και, ταυτόχρονα, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες digital τάσεις της χρονιάς μας αλλά και των επόμενων. Επικεντρώσου λοιπόν σε αυτό και δημιούργησε ένα site, όχι μόνο χρήσιμο, ευχάριστο αλλά και λειτουργικό.

6. Ξεχνάς το interaction & το social engagement

Τα sites είναι ο ορισμός της online επικοινωνίας και πρέπει να προσφέρεις εναλλακτικές επιλογές για να αλληλεπιδράσουν οι χρήστες με την επιχείρησή σου. Δεν είναι όλοι οι χρήστες τηλεφωνικοί τύποι, οπότε σκέψου να εγκαταστήσεις μια Live Chat εφαρμογή ή να προσθέσεις links προς τα social media accounts σου, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο το social engagement.

7. Το site καθυστερεί να “φορτώσει” & δεν είναι mobile-friendly

Η ταχύτητα ενός site μετράει και όσα φορτώνουν γρήγορα έχουν καλύτερες επιδόσεις σε πολλαπλά επίπεδα: κατακτούν καλύτερες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, πετυχαίνουν υψηλότερο traffic και ικανοποιούν τον χρήστη δημιουργώντας θετικό user experience. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι συμβάλλουν στην αύξηση των conversions (μετατροπών) και, κατ’ επέκταση, στην αύξηση εσόδων.

Επίσης, εάν το site σου δεν έχει mobile version ήρθε η στιγμή να το δρομολογήσεις άμεσα! Πόσο μάλλον τώρα που η Google επιβραβεύει όσα είναι mobile friendly με συγκεκριμένη ετικέτα (tag ή label) στα αποτελέσματα αναζήτησης.

8. Δεν ακολουθείς βασικά SEO steps

Τελευταίο και πιο κρίσιμο tip… ποιες τακτικές βελτιστοποίησης ακολουθείς στο site σου; Πόσο εύκολο είναι για τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν τη σελίδα σου και να την κατατάξουν σε μια καλή θέση στα αποτελέσματά τους, ώστε να την βρουν εύκολα οι χρήστες και να κλικάρουν σε αυτήν;

Ξεκίνα από τη homepage του site και ακολούθησε βασικά SEO tips, που αφορούν τα title tags & meta descriptions, συνέχισε με τη βελτιστοποίηση των images και εντόπισε τις σχετικές λέξεις-κλειδιά, που θα απογειώσουν τη σελίδα σου στα search results!

Η διαχείριση ενός site μπορεί να γίνει εύκολη υπόθεση εάν υπάρχει σωστός προγραμματισμός και ακολουθούνται στοχευμένες ενέργειες.

Πηγή: www.papaki.gr