Καθώς τα social media ασκούν μεγαλύτερη επιρροή, όλο και περισσότερα brands δοκιμάζουν την τύχη τους ψηφιακά. Το 2016, αν δεν χρησιμοποιείτε social platforms για την αύξηση των πελατών και της απήχησης του brand σας, τότε είναι πιθανό να κάνετε ήδη κακό στην εικόνα της εταιρίας σας. Χρειάζεται όμως προσοχή για να αποφύγετε σημαντικά και σοβαρά λάθη που θα σας στοιχίσουν την επιτυχία.
1. Ενεργείστε σαν άνθρωπος κι όχι σαν ρομπότ
Οποιαδήποτε πλατφόρμα χρησιμοποιείτε – Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn κτλ – να θυμάστε ένα πράγμα: τα κοινωνικά δίκτυα σχεδιάστηκαν για επικοινωνία. Οι πελάτες σας θέλουν να επικοινωνήσουν με έναν απλό, αυθεντικό τρόπο. Δεν θέλουν γενικές ή αυτοματοποιημένες απαντήσεις – περιμένουν από εσάς μια πραγματική συζήτηση με νόημα. Χρησιμοποιήστε τις πλατφόρμες με τρόπο που να αποδεικνύει ότι οι πιθανοί πελάτες σας είναι ήδη φίλοι σας.
2. Δεχτείτε και αντιμετωπίστε αρνητικά σχόλια και feedback
Η πρώτη αντανακλαστική κίνηση είναι να αποφύγετε, να διαγράψετε ή να αγνοήσετε τα αρνητικά σχόλια στα social media. Μην το κάνετε! Σε οποιαδήποτε συζήτηση τα προβλήματα δεν λύνονται όταν η μία μεριά αρνείται να επικοινωνήσει σε μια πιθανή σύγκρουση. Θα πρέπει να δείξετε στους πελάτες σας ότι τους ακούτε και εκτιμάτε τα σχόλιά τους. Με το να αντιμετωπίζετε τα αρνητικά σχόλια έγκαιρα, θα διατηρήσετε τη καλή φήμη σας και η αρνητική αίσθηση θα μετατραπεί σε θετική δημοσιότητα για την εταιρία σας.
3. Εγώ, εγώ, εγώ
Συχνά ακούμε την έκφραση “Το περιεχόμενο μετράει” και ως ένα βαθμό αυτό αληθεύει. Όμως δεν αρκεί να δημιουργείτε ένα καλό περιεχόμενο που θα δημοσιεύετε συνεχώς χωρίς να παροτρείνετε τους followers σας να συμμετέχουν με διάφορους τρόπους, γιατί κινδυνεύετε να χαρακτηριστείτε εγωιστές και ναρκισσιστές.
4. Κρατείστε το προφίλ σας επαγγελματικό
Ενώ είναι σημαντικό να υιοθετήσετε ένα ζεστό, φιλικό τόνο στις συζητήσεις σας με τους followers σας, φροντίστε να κρατήσετε επαγγελματικό ύφος.
Οι άνθρωποι συχνά χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για πολιτικά σχόλια και παράπονα, για να περιγράφουν τις προσωπικές τους εμπειρίες, ή να μοιραστούν τυχαία posts και viral φωτογραφίες. Τα επαγγελματικά προφίλ δεν θα πρέπει σίγουρα να προσεγγίζουν τα social media με τον ίδιο τρόπο. Να λειτουργείτε στρατηγικά και επιλεκτικά με τις πληροφορίες που δημοσιεύετε στις σελίδες σας, και μην συγχέετε τους followers σας με άσχετα posts.
5. Να είστε up-to-date
Κρατάτε τις πλατφόρμες κοινωνική δικτύωσης που χρησιμοποιείτε up-to-date, αφιερώνοντας χρόνο και ενέργεια που θα κατευθύνουν μια ενεργή συμμετοχή των μελών σας. Διατηρείστε τον παλμό στις συζητήσεις σας και στις επαφές με τους πελάτες σας στα social media.
6. Βρείτε μια ισορροπία μεταξύ αυτοματοποιημένης και χειροκίνητης παρουσίας
Η δραστηριότητα στις σελίδες των social media δεν πρέπει να είναι πολύ συντηρητική ή προγραμματισμένη – θα πρέπει να είναι ζωντανή, αυθόρμητη και άμεσα ανταποκρίσιμη. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν να κάνουν με την επικοινωνία και η εποικοδομητική συνομιλία απαιτεί την ενεργό συμμετοχή και την παρουσία.
Με εργαλεία προγραμματισμού, όπως το Hootsuite και SproutSocial που υιοθετούνται από πολλές εταιρίες, υπάρχει μια αυξανόμενη τάση προγραμματισμού των posts. Είναι μεν σημαντικά για τη διασφάλιση μιας σταθερής ροής του περιεχομένου και της δραστηριότητας, αλλά όχι εις βάρος της συνεπούς οργανικής αλληλεπίδρασης και συζήτησης. Τα social media σας δίνουν μια μοναδική ευκαιρία να καλλιεργήσετε μια ξεχωριστή προσωπικότητα στο brand σας – μην σπαταλάτε την ευκαιρία αυτή με μηχανικές απαντήσεις και στερεότυπα posts.
7. Μην ξεχνάτε να κάνετε “follow back”
Όλοι θέλουμε να αποκτήσουμε πολλούς followers αλλά ξεχνάμε κάτι πολύ σημαντικό: “follow back“! Θυμηθείτε: τα social media είναι κάτι περισσότερο από μια σφυγμομέτρηση για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας από απρόσωπους καταναλωτές – είναι η σύνδεση με πραγματικούς ανθρώπους. Όταν ένας πιθανός πελάτης σας ακολουθήσει, δείτε το ως ευκαιρία, ακολουθήστε τον κι εσείς, κάνοντάς τον να αισθάνεται μέρος της οικογένειας.
Ακόμα κι αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν ανοίξει τεράστιες ευκαιρίες για τα brands, μπορεί να αποδειχθούν δίκοπο μαχαίρι και να κάνει ζημιά, αν δεν αντιμετωπίζονται με προσοχή.