Θέλετε να δημιουργήσετε τη στρατηγική των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησής σας για το 2023, αλλά δεν ξέρετε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθείτε; Διαβάστε παρακάτω και μάθετε τα βασικά βήματα που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε στο διαδίκτυο.
Η ομάδα της R2 Digital μοιράζεται τις συμβουλές της για το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε αυτό το άρθρο:
- Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που δημιουργείτε είναι χρήσιμο
- Κάντε τα γραφικά σας τολμηρά, ζωντανά και εντυπωσιακά
- Συμπεριλάβετε κουμπιά κοινοποίησης περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο περιεχόμενο της σελίδας σας
- Δημιουργήστε συναρπαστικά infographics που τραβούν την προσοχή
- Να είστε πάντα 100% αυθεντικοί
Μια στρατηγική για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ωθήσει την επωνυμία της επιχείρησής σας στην πρώτη γραμμή. Διαβάστε παρακάτω πως θα δημιουργήσετε ένα σχέδιο για το 2023.
Βήμα 1: Δημιουργήστε στόχους που ευθυγραμμίζονται με τους επιχειρηματικούς σας στόχους
Είναι το προφανές πρώτο βήμα, έτσι δεν είναι; Εάν δεν κατανοείτε τους στόχους της επιχείρησής σας, δεν θα μπορείτε να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική. Χρειάζεστε στόχους για να μετρήσετε την απόδοση της επένδυσής σας (ROI). Ωστόσο, προτού καθορίσετε τους στόχους σας, βεβαιωθείτε ότι είναι:
Συγκεκριμένοι
Μετρήσιμοι
Εφικτοί
Συναφείς
Χρονικά περιορισμένοι
Ο καθορισμός στόχων S.M.A.R.T θα διασφαλίσει ότι οι ενέργειές σας οδηγούν σε πραγματικά επιχειρηματικά αποτελέσματα.
Βήμα 2: Κατανοήστε το κοινό σας
Η κατανόηση και η γνώση του ιδανικού σας πελάτη είναι ο καλύτερος τρόπος για να μετατρέψετε τους ακολούθους σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε πελάτες. Όταν γνωρίζετε τον πελάτη σας, είστε σε θέση να κατανοήσετε το είδος του περιεχομένου που του αρέσει, μοιράζεται και σχολιάζει. Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε περιεχόμενο με το οποίο ο πελάτης σας θέλει να αλληλεπιδράσει.
Επομένως, το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήσετε μια περσόνα αγοραστών. Μόλις το κάνετε αυτό, το ακριβώς επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσετε τα αναλυτικά στοιχεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να αποκτήσετε περαιτέρω κατανόηση. Αυτά τα εργαλεία ανάλυσης θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε πληροφορίες όπως ποιοι είναι οι ακόλουθοί σας, πού ζουν, τις γλώσσες που μιλούν και πώς αλληλεπιδρούν με την επωνυμία σας στο διαδίκτυο.
Αυτές οι πληροφορίες θα σας βοηθήσουν να προβάλλετε διαφημίσεις που στοχεύουν καλύτερα στο κοινό-στόχο σας.
Βήμα 3: Επιλέξτε την Πλατφόρμα Κοινωνικών Μέσων σας
Κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει σχεδιαστεί για διαφορετικό είδος κοινού και επομένως πρέπει να αποτελείται από διαφορετικούς τύπους επικοινωνίας. Μην κάνετε υποθέσεις χωρίς πραγματικά δεδομένα που να υποστηρίζουν τον ισχυρισμό σας.
Μπορεί να πιστεύετε ότι η επιχείρησή σας πρέπει να είναι στο Facebook, το Instagram, το LinkedIn και το Twitter. Ωστόσο, εάν είστε επωνυμία ομορφιάς, χρειάζεται πραγματικά το LinkedIn; Ίσως το Snapchat να είναι πολύ πιο χρήσιμο για την επιχείρησή σας από το LinkedIn. Η επιλογή της πλατφόρμας μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα διασφαλίσει ότι δεν θα χάσετε πολύτιμο χρόνο και χρήμα σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που δεν θα σας προσφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Βήμα 4: Δημιουργήστε ένα σχέδιο περιεχομένου
Τώρα που έχετε κάνει την προκαταρκτική έρευνα, ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε ένα σχέδιο περιεχομένου. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα αναρτήσεων. Το πρόγραμμα αναρτήσεών σας πρέπει να αποτελείται από το περιεχόμενο, την ημερομηνία και την ώρα κατά την οποία θα δημοσιευτεί, καθώς και το κανάλι στο οποίο θα δημοσιευτεί. Η ώρα που δημοσιεύετε στο Facebook μπορεί να διαφέρει πολύ από την ώρα που δημοσιεύετε στο LinkedIn. Το σχέδιο περιεχομένου σας είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο, στο οποίο μπορείτε να συγκεντρώσετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε πριν δημοσιεύσετε σε μια πλατφόρμα.
Το επόμενο βήμα είναι να αναμίξετε το περιεχόμενό σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να αποφασίσετε με βάση τους στόχους σας ότι:
Το 50% των αναρτήσεών σας θα οδηγήσει στην επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σας
Το 20% των αναρτήσεών σας θα επιμεληθεί από τον Ιστό
Το 20% των αναρτήσεών σας θα βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας (δημιουργία δυνητικών πελατών, πωλήσεις κ.λπ.)
Το 10% των αναρτήσεών σας θα αφορά την εταιρική κουλτούρα.
Εναλλακτικά, μπορείτε να τηρήσετε τον κανόνα 10-20:
Το 80% του περιεχομένου σας θα διασκεδάσει και θα εκπαιδεύσει το κοινό σας
Το 20% του περιεχομένου σας θα προωθήσει την επωνυμία σας
Τέλος, όταν έχετε έτοιμο το περιεχόμενό σας, χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο προγραμματισμού για να προγραμματίσετε μαζικά τις αναρτήσεις σας.
Βήμα 5: Παρακολουθήστε à Αναλύστε à Βελτιστοποιήστε à Επαναλάβετε
Το κλειδί για μια επιτυχημένη στρατηγική είναι η βελτιστοποίηση. Ο κοινωνικός χώρος μεταβάλλεται συνεχώς, επομένως είναι σημαντικό να μεταβάλλεται και η στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πώς θα γίνει αυτό;
Η παρακολούθηση και η ανάλυση των κοινωνικών σας δικτύων είναι το πρώτο βήμα. Καθώς αρχίζετε να παρακολουθείτε τα αποτελέσματά σας, θα κατανοήσετε καλύτερα τι λειτουργεί και τι όχι. Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύετε, η παρακολούθηση των αναρτήσεών σας δημιουργεί πολλές ευκαιρίες για πειραματισμό. Μπορείτε να δοκιμάσετε διαφορετικές αναρτήσεις, καμπάνιες και στρατηγικές και να βελτιστοποιήσετε το σχέδιό σας για να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα.
Στο τέλος της ημέρας, το μόνο πράγμα που μένει σταθερό είναι η αλλαγή. Το σχέδιο και η στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να εξελίσσονται συνεχώς σύμφωνα με τον κλάδο και τις τάσεις.